| Etusivu | Foorumi | Galleria | Bimmerparty | Verkkokauppa |  

Go Back   BTCF Forum > Yleinen autoilu- ja tekniikkakeskustelu > Tekniikka

Closed Thread
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old 17-01-2013, 11:44   #1661
ion_i
Newbiemmer
 
ion_i's Avatar
 
Join Date: Jan 2013
Location: Oulu/Keminmaa
Posts: 7
Tämä selvisi. Kiitos Rainelle Tornion suuntaan!
__________________
e91 320da 2007

*ex e60 530da 2004 507tkm *
ion_i is offline  
Old 19-01-2013, 13:57   #1662
jms-btcf
Bimmer Fanatic
 
jms-btcf's Avatar
 
Join Date: Aug 2003
Location: Tampere
Posts: 697
Saa poistaa
__________________
e61 535d -06

Last edited by jms-btcf; 19-01-2013 at 17:54. Reason: saa poistaa
jms-btcf is offline  
Old 19-01-2013, 14:30   #1663
Haju69
Moderator
 
Haju69's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Leppävirta
Posts: 12,455
Tuossa taas harjottelin INPAlla kämmäystä ja sigun E38:sta löyty tällaset koodit. En tiedä ovatko vanhoja eli onko niitä edes muistettu nollata mutta mitähän nämä käytännössä meinaa?

Instrument cluster puolelta sain tällaset:

215 Lever type sensor 2

144 clamp 15 (ilmeisesti sulake 15 viittaa vai? Katsoin ja oli ehjä..)

205 EC Signal 1


Ja engine puolelta:

203 Lambda integrator bank 2
201 Lambda integrator bank 1
(lambdat rikki vai joku mahdollisesti vanha herja ja kaikki voisi olla kunnossa?)

Ja tämä taisi olla Transmission puolelta

57 FGR

Joillekkin varmaan päivänselviä asioita mutta minulle ei kun koko INPAn käyttö aivan harjoittelua vielä.

Onko noista yleisimmistä vikakoodeista olemassa jotain listan tapaista suomenkielelle?edit: aloitus postauksessa näkyy olevan jotain..
__________________
E36 Hellrot 328i M-Sport´96
VW Transporter 2,5TDi ´98
Vikakoodin lukua täälläpäin? Inpa löytyy, tiedustelut privalla.

Last edited by Haju69; 19-01-2013 at 14:35.
Haju69 is offline  
Old 19-01-2013, 21:31   #1664
vette
Bimmer Rookie
 
Join Date: Nov 2004
Location: Tampere
Posts: 57
e46 airbag valo

e46 airbag valo palaa. Luin vikakoodit ja löyty seuraavat:

- ECU KOMBI46R, vikakoodi: 135 K Bus
- ECU EWS3, vikakoodi: 15 power on reset
- ECU MRS4, vikakoodi: 240 Interne Fehler

Käytin airbag-boksin irti ja tutkin kartturin penkin alla olevat liittimet. Sulakkeet myös tarkastettu. Ei mitään havaittavaa vikaa näissä.. Voiko tuon airbag-boksin resetoida jotenkin, vai mitenkäs tässä nyt kannattaa edetä?
__________________
E30 325i cabriolet -89
E39 530d touring -03
vette is offline  
Old 19-01-2013, 23:40   #1665
HTK12
Bimmer Enthusiast
 
Join Date: Jul 2011
Location: Joensuu
Posts: 1,054
Quote:
Originally Posted by vette View Post
e46 airbag valo palaa. Luin vikakoodit ja löyty seuraavat:

- ECU KOMBI46R, vikakoodi: 135 K Bus
- ECU EWS3, vikakoodi: 15 power on reset
- ECU MRS4, vikakoodi: 240 Interne Fehler

Käytin airbag-boksin irti ja tutkin kartturin penkin alla olevat liittimet. Sulakkeet myös tarkastettu. Ei mitään havaittavaa vikaa näissä.. Voiko tuon airbag-boksin resetoida jotenkin, vai mitenkäs tässä nyt kannattaa edetä?
Eka on mittaristosta tuleva vikakoodi, toinen on ajonestosta. Nollaa ja katso tulevatko takaisin. Viimeinen on airbagista ja sen perusteella voi sanoa, että airbagin ohjausboxissa on bitti poikittain, lähetä korjattavaksi tai vaihda. Sen resetoimiseen tarvitaan erikoisvälineitä joita ei kovin monella ole. Itse samassa tilanteessa vaihdon toisen käytetyn tilalle niin ei tarvinnut seisottaa autoa ja tuli halvemmaksikin kun korjauttaa alkuperäinen.
__________________
Vikakoodien lukua, nollausta ja koodailuja.
INPA, DIS, NCS Expert, BMW scanner 1.4
HTK12 is offline  
Old 20-01-2013, 10:05   #1666
Supa
BTCF Member
 
Supa's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Vantaa
Posts: 6,894
Quote:
Originally Posted by Haju69 View Post
Tuossa taas harjottelin INPAlla kämmäystä ja sigun E38:sta löyty tällaset koodit. En tiedä ovatko vanhoja eli onko niitä edes muistettu nollata mutta mitähän nämä käytännössä meinaa?

Instrument cluster puolelta sain tällaset:

215 Lever type sensor 2

144 clamp 15 (ilmeisesti sulake 15 viittaa vai? Katsoin ja oli ehjä..)

205 EC Signal 1


Ja engine puolelta:

203 Lambda integrator bank 2
201 Lambda integrator bank 1
(lambdat rikki vai joku mahdollisesti vanha herja ja kaikki voisi olla kunnossa?)

Ja tämä taisi olla Transmission puolelta

57 FGR

Joillekkin varmaan päivänselviä asioita mutta minulle ei kun koko INPAn käyttö aivan harjoittelua vielä.

Onko noista yleisimmistä vikakoodeista olemassa jotain listan tapaista suomenkielelle?edit: aloitus postauksessa näkyy olevan jotain..
Clamp 15 tarkoittaa virransyöttölinjaa joka aktivoituu kun virtalukosta on sytytysvirta päällä. Muita vastaavia on esim. 30 joka on pysyvä virrasyöttö, 31 joka on maadoitus ja R joka on virtalukon radioasento.
Eli tahtoo sanoa että mittaristolta on puuttunen kyseinen virransyöttö jossain tilanteessa, jos kaikki toimiii niin ei mitään hätää, nollaa pois vain.

Lever sensor 2 on tankin toinen tasoanturi mutta en nyt äkkiseltään muista kumpi.
EC Signal kulutussignaali moottorinohjaukselta. Kuulostaa kaikki enemmän tai vähemmän esim vähäisistä virroista johtuvalta, nollaa ja katso tuleeko takaisin.

Integrator on juurikin säätöarvo millä lambdakorjaus senhetkisesti toimii, voisi siis päätellä että moottorinohjaus ei ole saanut signaalia lambdoilta, joko vanhuuttaan tai muista syistä, esim seos todella pahasti poskellaan.
Katso livedatan puolelta että lambdojen jännite heittelee kuten kuuluu ja mitä korjausarvota näyttävät (additive+multiplicative korjaus)
Supa is offline  
Old 20-01-2013, 10:10   #1667
Haju69
Moderator
 
Haju69's Avatar
 
Join Date: Nov 2005
Location: Leppävirta
Posts: 12,455
Quote:
Originally Posted by Supa View Post
Clamp 15 tarkoittaa virransyöttölinjaa joka aktivoituu kun virtalukosta on sytytysvirta päällä. Muita vastaavia on esim. 30 joka on pysyvä virrasyöttö, 31 joka on maadoitus ja R joka on virtalukon radioasento.
Eli tahtoo sanoa että mittaristolta on puuttunen kyseinen virransyöttö jossain tilanteessa, jos kaikki toimiii niin ei mitään hätää, nollaa pois vain.

Lever sensor 2 on tankin toinen tasoanturi mutta en nyt äkkiseltään muista kumpi.
EC Signal kulutussignaali moottorinohjaukselta. Kuulostaa kaikki enemmän tai vähemmän esim vähäisistä virroista johtuvalta, nollaa ja katso tuleeko takaisin.

Integrator on juurikin säätöarvo millä lambdakorjaus senhetkisesti toimii, voisi siis päätellä että moottorinohjaus ei ole saanut signaalia lambdoilta, joko vanhuuttaan tai muista syistä, esim seos todella pahasti poskellaan.
Katso livedatan puolelta että lambdojen jännite heittelee kuten kuuluu ja mitä korjausarvota näyttävät (additive+multiplicative korjaus)
Auto käynnissä varmaankin? Millaisia lukemia tulisi olla että kaikki kunnossa?
__________________
E36 Hellrot 328i M-Sport´96
VW Transporter 2,5TDi ´98
Vikakoodin lukua täälläpäin? Inpa löytyy, tiedustelut privalla.
Haju69 is offline  
Old 20-01-2013, 10:16   #1668
Supa
BTCF Member
 
Supa's Avatar
 
Join Date: Oct 2005
Location: Vantaa
Posts: 6,894
Quote:
Originally Posted by Haju69 View Post
Auto käynnissä varmaankin? Millaisia lukemia tulisi olla että kaikki kunnossa?
Toki. Korjausarvojen pitäisi tietysti olla mahdollisimman lähellä nollaa jotta kaikki on kunnossa. Plussa on rikastusta ja miinus laihentamista.
Sitten lambdojen jännitteet pitäisi heitellä 0-1 voltin välillä.
Integrator on senhetkinen korjaus. Additive ja multiplicative arvot kerääntyvät pidemmällä ajanjaksolla.
Jos epäilystä että lambdat alkaa olemaan vanhoja niin katso kuinka kauan kestää että anturit alkavat tuottaa signaalia kylmällä/viileällä koneella kun pistää käymään.
Ehjällä anturilla missä toimiva lämmitys ei pitäisi puolta minuuttia enempää mennä ja niiden pitäisi pysyä toimintalämmössä tyhjäkäynnilläkin. Jollei ala tapahtua mitään niin pidä korotettua tyhjäkäyntiä kunnes tapahtuu.

Nämä tiedot siis näkyvät samalla sivulla muistaakseni, riippuen vähän moottorinohjauksesta, en muista ulkoa miten oli M62 tapauksessa.

Supa is offline  
Old 20-01-2013, 18:42   #1669
jms-btcf
Bimmer Fanatic
 
jms-btcf's Avatar
 
Join Date: Aug 2003
Location: Tampere
Posts: 697
Jotain häikkää ohjauskulma-anturissa? Onko infoa mitä ao. tarkemmin meinaa ja/tai onko kyseessä aiheellinen ongelma? Mistäpäin ohjausakselia ko. anturi löytyy?
kyseessä e61 -06 jonka sähköinen rattilukko ei aukea

__________________
e61 535d -06
jms-btcf is offline  
Old 20-01-2013, 20:22   #1670
vette
Bimmer Rookie
 
Join Date: Nov 2004
Location: Tampere
Posts: 57
Quote:
Originally Posted by HTK12 View Post
Eka on mittaristosta tuleva vikakoodi, toinen on ajonestosta. Nollaa ja katso tulevatko takaisin. Viimeinen on airbagista ja sen perusteella voi sanoa, että airbagin ohjausboxissa on bitti poikittain, lähetä korjattavaksi tai vaihda. Sen resetoimiseen tarvitaan erikoisvälineitä joita ei kovin monella ole. Itse samassa tilanteessa vaihdon toisen käytetyn tilalle niin ei tarvinnut seisottaa autoa ja tuli halvemmaksikin kun korjauttaa alkuperäinen.
Kiitos avusta. Airbagin vikakoodi tuli heti nollauksen jälkeen takaisin, joten nyt on uusi (käytetty) boksi ostettu. Riittääkö asennuksen jälkeen vaan vikakoodien nollaus vai tarviiko purkki "naittaa" autoon jotenkin..?
__________________
E30 325i cabriolet -89
E39 530d touring -03
vette is offline  
Closed Thread

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
e46 vikakoodi P0170 kankjari 1999 - 2005 (E46) 9 16-03-2010 17:38
E46 320i vikakoodi P1523 VANOS Stuck - Exhaust -PT- 1999 - 2005 (E46) 2 09-07-2008 11:31
330d -02 vikakoodi Kela Tekniikka 4 26-02-2008 21:32
Mystinen vikakoodi 206 95 vuoden 520i bmwssä. Onko tietoo mikä vika on? bimmer_freak Tekniikka 7 03-04-2006 09:36


All times are GMT +3. The time now is 04:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.